Colegio, Flamenco en Pinchos in Madrid - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Anne Claire Berrens - WaarBenJij.nu Colegio, Flamenco en Pinchos in Madrid - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Anne Claire Berrens - WaarBenJij.nu

Colegio, Flamenco en Pinchos in Madrid

Door: Anne Claire Berrens

Blijf op de hoogte en volg Anne Claire

30 Oktober 2011 | Spanje, Salamanca

Maandag de hele middag op school gezeten om mijn presentatie voor te bereiden. En ook een beetje veel om te luieren met internet in de buurt. Dinsdag tijdens de communicatieles moest ik dan mijn presentatie houden. Ik deed het over ‘un año en holanda’ alle feestdagen en standaard dingen die we in Nederland vieren en doen in een jaar. Dat leek mij een handig onderwerp, want dat hoefde ik geen jaartallen of andere feitjes uit mijn hoofd te leren. Heb toen meteen wat taai taai en pepernoten uitgedeeld, vonden ze erg lekker. Woensdag had ik mijn examen om half 4, omdat ik er donderdag niet zou zijn. Dus dit waren een paar dagen vol met ‘colegio’ dingen. Wat een beetje voor het eerst is, dus ik kan niet klagen. Het examen ging wat minder dan de vorige, dit blok heel veel moeilijke grammatica behandeld en moeheid werkt ook niet mee. Ik ben benieuwd wat ik ervoor heb gehaald, want de rest van de klas had allemaal 6-8 of lager dus ik zal ook wel in die categorie zitten. Toen na het examen meteen door naar het busstation en op naar Madrid waar de enige echte Frank Berrens me van het busstation kwam ophalen. Die avond op een gaaf roze/paars verlicht loungachtig dakterras een mojito gaan drinken en gezellig in de oudere buurt gaan eten. Waar wij de laatste in het restaurant waren terwijl Spanjaarden er juist bekend om staan laat te eten. Winners!
De volgende dag gingen we een museumdagje houden. Dat hadden we goed uitgevogeld, want in de middag begon het te stort regenen, maar daar hebben wij dus niet zo heel veel van gemerkt. We begonnen bij het museo naval (maritiem museum), daarna museo del Prado en aan het eind een modern museum dat in een heel vreemd gebouw zat dat lijkt te zweven. Toen moesten we naar de metro wel door de regen lopen, gelukkig leek het erger dan het was en zijn we onderweg een klein tapasje gaan eten. Na relaxen in het hotel gingen we uit eten bij een flamenco restaurant. Dat was echt heel leuk. Het was niet zo groot en het zat helemaal vol (voor een groot gedeelte met chinezen die met een tour mee waren). Terwijl we een heel lekker menu met vis kregen stonden ondertussen heel gepassioneerde flamenco dansers een show weg te geven. Iedere keer waren er twee gitaarspelers op het podium die echt belachelijk goed gitaar konden spelen, twee zangers die zonder microfoon even de hele zaal vulde en dan op en af komende dansers en danseressen. We zijn daar tot het eind gebleven, wat rond een uur of 1 was en de hele tijd bleef de show boeiend. Heel geslaagd.
Vrijdag gingen we de andere kant van de stad bekijken en een beetje shoppen. Schoenen voor papa, en een puzzelboekje voor mij, maar dat was echt nergens te bekennen. Ze kennen het fenomeen ‘binaire’ puzzels nog niet in Spanje, ze houden het hier nog bij de sudoku. Dit was een hele mooie dag, dus zijn we langs de hoogtepunten aan de westkant van het centrum gelopen (het paleis, de opera, tempeltje in het park). Daarna met de metro naar de oude buurt gegaan en heel lang geluncht bij een typisch Spaans barretje. Heerlijk in het zonnetje op het terras. Na de lunch nog even de metro gepakt naar de andere kant van het centrum om in het grote park nog een beetje rond te wandelen en vanaf daar weer naar het hotel gelopen. Die avond pas laat weer op avondetentour gegaan langs allemaal tapasbarretjes in het oude centrum. Heel leuk, heel lekker en heel Spaans. Wat rauwe ham, wat brood, wat rode wijn, wat croquetas in echt het geweldigste barretje ooit. Als je een oude film zou moeten maken met hele typische meneertjes achter de bar dan zou je ze nooit zo echt als deze kunnen typecasten. Na het eten meteen maar naar het hotel gegaan, want we waren allebei een beetje verkouden/ziekachtig en de volgende ochtend om 7 uur moest papa naar het vliegveld. Alleen om erachter te komen dat hij niet mee kon met de eerste vlucht en pas om 12.50 kon vliegen, maar die was ook nog eens vertraagd. Ik om 10 uur de bus gepakt, dus ik was deze keer wel eerder thuis in Salamanca, feest! Maar ook lullig. Zaterdag nog naar de sportschool geweest, maar de rest van de dag en zondag voornamelijk met oordruppels en wat films in bed gelegen. Het gaat nu gelukkig wat beter.

Hopelijk zorgt het najaarsweer in Nederland niet te veel voor ziek, zwak en misselijkheid!

Heel veel liefs uit Salamanca,

  • 30 Oktober 2011 - 21:31

    Marianne:

    Ha! Deze keer ben ik de eerste! Eindelijk ome Jos verslagen! Deze keer had ik thuis aleen voorproefje van de enige echte Frank Berrens gehad op dit verslag, inclusief foto's, maar toch leuk om ook jouw impessies te lezen! Fijn dat jullie het zo leuk gehad hebben samen en gelukkig dat je oor weer o.k. Is!! Wat liefvdat je zo te doen had met papa en zijn vertragingen op weg naar huis, gelukkig kreeg hij een biertje in de fyra en was hij relaxed toen hij uiteindelijk in Rdam aankwam. Ik ben vandaag een dagje met Annet op stap geweest , was superleuk!!! Intussen hadden papa en de meisjes de meubels in de kamer weer op hun plek gezet,op het nieuw gelakte parket,super !groetjes uit Rdam!

  • 01 November 2011 - 16:08

    Oma:

    Lieve Anne Claie, goed om te horen dat Pappa en jij 't zeer naar je zin hebt gehad, want via R'dam is me dat (nog) niet gelukt! Van 't lezen alleen al word ik heel erg moe; jeetje, wat hebben jullie veel gedaan!
    Is je presentatie, behalve de taai, goed ontvangen en kreeg je er een beoordeling van? En je examen?
    Vorige keer niet verteld dat Josephine en ik hier ook een paar heel fijne dagen hebben gehad, inclusief heerlijk eten bij de Mexicaan (waar we zelfs even moesten wachten op een plaatsje).
    Kittah moest even "leren" wat 't betekende om de Stuifheuvel op/af te gaan, maar vond 't toen geweldig! Teleurstelling toen ze weer met mij alleen was...
    Vorige week bij thuiskomst van 't koor had 't gesneeuwd in de kamer: het kussentje van de bank!! Heeft er al die tijd gewoon gelegen en nu ineens
    "mis". 3 dagen later vond in nog een veertje in de waterbak...
    Met Els dit weekend een prachtige boswandeling gemaakt: de herfst-kleuren zijn fantastisch dit jaar!
    Verder alles z'n gangetje, dus dikke kus, Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Salamanca

Anne Claire

Actief sinds 03 Aug. 2011
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 40945

Voorgaande reizen:

26 Maart 2012 - 20 Mei 2012

Peru

24 Februari 2012 - 26 Maart 2012

Costa Rica

01 Augustus 2011 - 17 December 2011

Salamanca

Landen bezocht: