Sophie, Marilise en Bustripjes - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Anne Claire Berrens - WaarBenJij.nu Sophie, Marilise en Bustripjes - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Anne Claire Berrens - WaarBenJij.nu

Sophie, Marilise en Bustripjes

Door: Anne Claire Berrens

Blijf op de hoogte en volg Anne Claire

24 Oktober 2011 | Spanje, Salamanca

Ik weet al niet meer wat er maandag te beleven was, maar het was sowieso niet boeiender dan dinsdag, want toen kwamen Lise en Soof aan! Na tweeënhalfuur met de bus en een uur op het vliegveld - een uurtje wat ik heb besteed met het zoeken van stopcontacten, erg vermakelijk- zag ik eindelijk 2 bekend voorkomende blonde dames door de deuren komen. Helemaal plat geknuffeld zijn we toen even snel wat gaan eten en de bus terug naar Salamanca gepakt. In de bus even goed bijgepraat en de rest van ons ‘avondeten’ opgegeten. Aangekomen in Salamanca onze spullen gedumpt en nog even gaan rondlopen door de stad. Helaas staat er een heel groot ding in het midden van Plaza Mayor waardoor dat moment dat je er aankomt iets minder indrukwekkend was, maar toch nog steeds wel gaaf. Daarna nog naar de kathedraal gegaan by night en wat barretjes langsgelopen; ging ik laten zien waar ik normaal allemaal naar toe ga. De volgende dag moest ik gewoon naar school dus konden zij lekker uitslapen en kwamen ze me om 1 uur van school halen. We zijn gezellig met een stokbroodje en wat beleg op het plein voor de kathedraal gaan zitten en wat geluncht. Volgens hen was het erg warm, volgens mij was het vrij koud. Na de lunch gingen we een toeristische toer houden; de astronaut op de deur van de kathedraal, de Romeinse brug, de kikker op de voorkant van de universiteit zoeken, het huis van de schelpen etc. Na deze intensieve toer gingen we een verlate siestatijd houden en hebben we lang zitten relaxen in mijn appartementje. Allemaal op mijn bed, wat precies niet paste. En ik meer dan eens mijn eigen bed uit werd gegooid. Als oplossing ging ik maar bovenop Lise liggen, waar bovenop Sophie ging liggen die 10 minuten later de intelligente vraag stelde waarom wij onder haar waren gaan liggen. Zo ging het lachend door tot het eindelijk Spaanse etenstijd was. Als avondeten gingen we kip halen bij de onderburen, waarvan Lise tot we de kip in handen hadden dacht dat het een hamrestaurant was, en daarmee hebben we een hele lekkere kipsalade gemaakt. We kunnen wel wat! Lekker lang getafeld en de rest van de avond hebben we besteed met film kijken.
Donderdag gingen we bij mij lunchen na mijn lessen en hebben we na de siesta lekker lang geshopt. En niet te vergeten een heerlijk ijsje gegeten op plaza mayor. Wat we geloof ik elke dag hebben gedaan toen, zo lekker was het. ’s Avonds zijn we echt op zijn Spaans pas rond half 11 tapas gaan eten. Een aantal verschillende tapasbarretjes afgegaan en wat hapjes gescoord. Na de tapas gingen we uit. Marilise mocht bij een paar dingen naar binnen dus die kon ook zien waar ik altijd heen ga. Na een tijdje hebben we Lise naar mijn huis gebracht, die toen in mijn bed kon slapen. Gelukkig bleef Birta ook thuis en was mijn Japanse huisgenoot, zoals altijd, ook thuis dus was ze niet alleen. Sophie en ik zijn daarna nog langer uitgegaan. Je kan dus wel zeggen dat het een hele geslaagde avond was!
Vrijdagmorgen was het alweer tijd voor hen om uit te checken, balen! Nu echt balen, niet het Spaanse ¡Vale! (Oké!). Een woord dat voor veel verwarring zorgde. Nog even wat laatste dingen gescoord in de winkels en toen op naar de bus. Eenmaal in Madrid aangekomen hadden we een uitzicht in ons hostel over de daken van de stad badend in de ondergaande zon dus dat was errug mooi, ook poëtisch gezien. In Madrid nog wat toeristische dingen bekeken die niet te ver waren en daarna lekker gaan eten. Na het eten moesten er natuurlijk nog churros gescoord worden, dus dat ook meteen van de Spain-experience lijst afgestreept en toen waren ze er helemaal klaar voor om de volgende dag naar huis te kunnen.
’S Ochtends terwijl de feestende mensen nog stonden na te praten op straat op weg gegaan naar het vliegveld met de altijd onpraktische madrileense metro. Na het ontbijtje aldaar was het echt tijd om weer afscheid te nemen. Gezwaaid tot ze uit zicht waren, en toch weer even slikken, want wat was het geweldig om weer even te lachen om echt helemaal niks en weer de sfeer van hoe het thuis is mee te maken.
Gelukkig had ik een verkeerd buskaartje in de wacht weten te slepen dus moest ik tot half 10 wachten om die te veranderen. Vervolgens moest ik bij betalen en tot 1 uur wachten op de eerste bus naar Salamanca en waren Sophie en Marilise dus eerder thuis vanuit Madrid in Rotterdam dan ik in Salamanca. Maar het was het waard.
Zondagavond zijn Birta en ik uit eten gegaan met 3 arabische vrienden van ons en daarna na de film --in het Spaans, zonder ondertiteling.. ik zal hem nog eens in het Engels moeten kijken om alles te begrijpen..- dus dat was ook al een heel leuk avondje. Conclusie; deze week was een topper!
Morgen moet ik een presentatie houden in communicatieles, en overmorgen heb ik mijn examen, dus dat wordt is een keertje echt iets moeten doen hier! How exciting!
Van woensdag tot zaterdag ben ik weer in Madrid, maar dit keer met mijn papa. Que guay! Dat wordt veel de toerist uithangen, heb er zin an.
Hoop dat het goed gaat met iedereen, zelfs in het Nederlandse herfstweer!

Liefs uit Salamanca

  • 24 Oktober 2011 - 17:18

    Ome Jos:

    Familie en vrienden - altijd leuk om op bezoek te krijgen! Bereleuk verhaal weer. Zo te horen errug naar je zin gehad met hunnie.

    Ik heb Zondag mijn eerste 'Bay Tour' solo gedaan - grotendeels dezelfde vlucht die jij, Sophie en ik met instructeur Dick gedaan hebben vorig jaar. Maar dan in een Citabria (tweezitter) en in m'n uppie. Ben niet 'doorgevlogen' naar Santa Rosa, maar gelijk weer naar huis gevlogen. Stuk of 80 foto's gemaakt met m'n nieuwe iPhone die nu op Facebook staan. Was erg geslaagd!

    Groeten van je oompie in California.

  • 24 Oktober 2011 - 18:58

    Sophie:

    Clairie ik mis je nu al! het was inderdaad echt zo verschrikkelijk fijn om al die gemiste grappen, droogheid, en lachaanvallen en lise-pest-momenten in te halen! Dan heb je opeens echt zo door dat ik je toch wel heeeeel erg gemist heb! maar gelukkig nog maar 2 maandjes wachten en dan ben je er gewoon weer!

    Deze week vond ik echt helemaal super in Salamanca ,die stad is zoo mooi! zo heerlijk oud met die lieve opa en omaatjes , jammie (alleen een beetje sloom!) :)

    Uitgaan was ook echt helemaal super, vond het echt leuk om je vrienden te leren kennen en de plekken te zien waar jij altijd bent in deze 3 maanden! kei leuk!
    Mis je nu al drollie!
    xxxxxxx en doe maar groetjes aan Birta, de Japanner met de lange vingenrs, Timo die mijn sjaal pikte en Mishari! en jezelf een dikke knuffel

  • 24 Oktober 2011 - 21:04

    Marianne:

    Leuk verhaal weer! Net ook van Marilise wat meer gehoord, toen we de foto's van Soof gingen bekijken. Fien en ik hebben het afgelopen weekend ook heel leuk gehad in London! Zijn naar Harrods geweest en het Natuurhistorisch Museum. Indiaas gegeten, naar de Royal Albert Hall geweest voor een concert ( Carmina Burana met een koor van 400 man/vrouw/jongen) , over de Theems gevaren, Buckingham Palace en Big Ben gezien , in de Tower Bridge geweest en natuurlijk niet te vergeten de Abercrombie winkel geplunderd!! (au, au, rib uit mijn lijf!) Ook nog naar de Spittal en Sunday Up markets geweest met allemaal jonge designers, alternativos en heel lekker eten uit alle windstreken! Hoogtepunt voor Josephine- ook letterlijk- was echter de London Eye! Geweldig leuk! Natuurlijk werkte het weer ook erg mee! Mooie blauwe luchten! Veel Londenaren op terrasjes, weliswaar met jas aan, maar toch! Vanochtend in Nederland vroren de handjes alweer aan de fietssturen vast! Fien en ik hebben papa nog iets voor je meegegeven uit London, hopelijk vind je het leuk!!
    Groetjes!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 25 Oktober 2011 - 18:05

    Frnk:

    Haay,zo ben je in Salamanca nen zo ineens drie keer in Madrid! Ik ben vokomen weggeregend in Ferrol, Galicia- daar waar het heel soms ook niet regent - tot morgen, wordt helemaal prima!

  • 26 Oktober 2011 - 15:25

    Oma:

    Lieve Anne Claire,
    van Marilise al (kort) gehoord dat jullie heerlijke dagen hebben gehad, fijn hoor! En door je verhaal heb(ben) ik (we) allemaal mee kunnen genieten, dank je wel!
    En nu terug naar gewoon: hoe ging je presentatie en 't tentamen? Heb aan je gedacht! Of dat helpt, ik vrees van niet.
    ZAterdag club,match van de Shelties gehad; Yien-Hua was er ook met broer en oom (van Kittah dus). Allemaal met een ZG naar huis; er werd streng gekeurd! Op zich niets op tegen. De rapporten waren goed en dat is heel belangrijk! Zondag als "beloning" een heerlijke boswandeling gemaakt! Helaas erg weinig "rood-met-witte-stippen" dit jaar.
    Straks weer naar Madrid en dan zie je Pappa!! Ik wens jullie heel fijne dagen toe -zonder regen- en hoor 't volgende week wel! Veel liefs voor allebei van Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Salamanca

Anne Claire

Actief sinds 03 Aug. 2011
Verslag gelezen: 795
Totaal aantal bezoekers 40945

Voorgaande reizen:

26 Maart 2012 - 20 Mei 2012

Peru

24 Februari 2012 - 26 Maart 2012

Costa Rica

01 Augustus 2011 - 17 December 2011

Salamanca

Landen bezocht: