Niks, Noppes, Nada - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Anne Claire Berrens - WaarBenJij.nu Niks, Noppes, Nada - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Anne Claire Berrens - WaarBenJij.nu

Niks, Noppes, Nada

Door: Anne Claire Berrens

Blijf op de hoogte en volg Anne Claire

21 November 2011 | Spanje, Salamanca

Deze week is echt voorbijgevlogen, maar heb eigenlijk helemaal niks gedaan dus dit wordt een goed verslag..
Maandag hadden we twee nieuwe gezichten in de klas, een franse meneer van 68 en een franse mevrouw van 60. Nu ben ik echt officieel de baby van de klas. Ik zit nog steeds met Dina uit Kazachstan, Lucas uit Zweden, Kazu uit Japan en Birta in de klas net als vorige maand. Maar deze maand zijn daar Lila uit China (die mee was naar Halloween), Faten uit Saudi-Arabië en Andrew uit Engeland bijgekomen. Naja Faten is er alleen bij grammatica en Andrew alleen bij communicatie, om het extra logisch te maken.
Dinsdag in de Irish Rover was het fiesta portuguesa y brasileña dus ik moest natuurlijk even de familie vertegenwoordigen met een Portugese vlag op mijn wang en heb daar Birta ook bij betrokken. Er is een Braziliaanse hit ‘ai se eu te pego’ helemaal hip ’n happening in Spanje dus konden we gelukkig een nummertje meezingen. De rest verstonden we weinig van, maar heel veel van onze vrienden waren ook gekomen dus was het alsnog een grote gezelligheid. Donderdag was een verjaardagsfeest bij een van de Arabiërs. Dat was heel leuk en is een keer wat anders dan normaal, is ook altijd welkom. Zaterdag zijn we weer in de stad gaan lunchen en rondgewandeld. Zondag gingen we naar het winkelcentrum en daar ook naar de Kuifje film in het Spaans. Was aardig te begrijpen moet ik zeggen. En heel leuk natuurlijk. Daarna gingen de winkels niet meer open, wat wij niet doorhadden want we hadden op het verkeerde bordje gekeken. Dan maar weer naar huis gegaan, er is namelijk in de verre omstreek niets anders in de buurt van het winkelcentrum dan een mega mueble en een peugeotdealer..
Deze week is het weer tijd voor examens. Een presentatie voor communicatie en een normaal examen voor grammatica. Allebei op donderdag voor mij, lekker practica. Donderdag komt ook Margret weer terug voor 9 daagjes! Echt leuk, gaan we weer allemaal leuke dingen doen. Wel jammer dat daarna ze samen met Birta terug naar IJsland verdwijnt. Maar dat duurt gelukkig in ieder geval nog meer dan een week.

Liefs uit Salamanca!

  • 21 November 2011 - 16:22

    Sooph:

    Ah die foto's zien er ook weer echt super gezellig uit! Zelfs mijn gegeven tas heb ik gespot, niceee! en aan je verslagje te zien is een weekje rustig vol met nada noppen niks toch wel weer een weekje waar veel gebeurt!

    Echt kut dat Birta al bijna naar huis gaat men! gelukkig jij ook en kunnen we lekker kerstkoekjes gaan versieren in alle kleuren smaken en geuren :)

    Heel veel plezier met je vriendinnetjes en vrienden daar he! en succes met je examens en rijlessen gaat goedkomen! xxxxxxxx mis je!!


  • 21 November 2011 - 17:56

    Ome Jos:

    Snel, al ben ik dan nummer twee, heb ik in ieder geval broer en zus achter me gelaten :-)

    Geen rijles gehad deze week? Of vergeten te melden?

    Het is deze week hier Thanksgiving (Donderdag), dus de werkweek is lekker kort en zeer rustig omdat de meeste mensen vrij nemen. Ikzelf ga donderdag (als iedereen aan de Kalkoen zit) naar Canada om de familie aldaar te bezoeken. Eerst donderdagavond naar Ady en dan op vrijdag of zaterdag naar Stratford.

    Verders heeft het hier zo'n beetje het hele weekend geregend, dus vooral lekker binnen gebleven.

    Zaterdagavond tussen de buien door nog even mijn 'night currency' behaald op het vliegveld: voordat ik met passagiers in het donker mag vliegen, moet ik drie keer in m'n uppie een landing maken; dus om aan die regeling te voldoen, moet je effe drie keer opstijgen en landen - in het donker - in je uppie :-)

    Groeten!

  • 21 November 2011 - 19:56

    Henja:

    aan de leeftijden van de studenten te zien kan ik me ook nog opgeven voor het klasje spaans.....
    Thanks voor je kaartje, heel leuk !!
    x de Leenhoutsen

  • 21 November 2011 - 21:02

    Lise:

    Nou voor een week waarin je niks gedaan hebt, is dit aardig wat! Hahaha gezellig dat Margret weer komt! Geniet er maar van ook van het weer, hier kan je door de mist het einde van de straat niet zien best creepy ;) maar ja dat overleven we wel weer. Bijna weer Sinterklkaas! Heb je je pepernoten al op? Hahaha xxxxxxxx

  • 21 November 2011 - 21:12

    Oma:

    Lieve Anne Claire,
    't was even schrikken, dat "nada etc"; ik was al bang dat je je verveelde... Viel dus reuze mee!
    Zal Donderdag aan je denken, dat scheelt vast.
    Je verwent me/ons wel deze week: Zaterdag een kaart en nu een verslag, fijn! 'k Ben naar R'dam geweest en heb de keuken gezien. Heel mooi!! En in vol bedrijf! Josephine had me gevraagd te komen, want ze zou uitgebreid koken. Was ook zo, met assistentie van 2 vriendinnen en Frank Nobel. Erg lekker en reuze gezellig! Op de heenreis was 't heel mooi: een beginnende mist (koeien zonder poten) en een prachtige roze/grijze lucht. Terug dus minder: hele stukken dichte mist en dat is niet ontspannen rijden. Hoe gaat 't met jouw lessen? Steeds beter natuurlijk!
    We zitten nu al een dag of 3 in dichte mist en dat geeft een aparte sfeer, zowel voor geluid als licht. Zelfs de bomen aan de overkant kon ik niet meer zien; echt een klein wereldje dus. Een zonnetje zou me nu weer erg welkom zijn. Zit er nog niet in, helaas! In Salamanca nog steeds stralend? Jullie stralen in ieder geval wel op de foto's; leuk om bj de namen ook gezichten te zien.
    Dag lieverd, dikke kus van Oma

  • 22 November 2011 - 18:16

    Frank:

    Jooow, zo lees ik maar weer een weekje niks doen is alleen maar een fiesta, een verjaardag , een bisoscoopje, beetje shoppen, eigenlijk niet zo heul veel, zo tussen al dat die lessen door. Ahum.
    Goed bezig kortom, en daar ook weer een heerlijke impressie over kunnen schrijven, tja, dat is bezwel knap.
    Vandaag hebben we een deal gemaakt, waarvoor ik zovaak naar China ben geweest, dus wel een vette party waard! Alleen de stemming is wat raar omdat een van mijn bossies ineens op eigen houtje in het gesprek aan de haal ging en veel te ver voor de muziek uit liep over heel iets anders , dat we bovendien onderling niet hadden afgesproken! Zo zie je maar mien kind, het gevaar loert in de meest onverwachte hoeken! Blijf alert en altijd paraat, dat leerden we al bij de padvinders. Toedeloe, en check je skigebied anderhalf uur ten zuiden van je nog maar eens!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Salamanca

Anne Claire

Actief sinds 03 Aug. 2011
Verslag gelezen: 485
Totaal aantal bezoekers 40910

Voorgaande reizen:

26 Maart 2012 - 20 Mei 2012

Peru

24 Februari 2012 - 26 Maart 2012

Costa Rica

01 Augustus 2011 - 17 December 2011

Salamanca

Landen bezocht: