Día Libre, Pizza en Sportiviteit - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Anne Claire Berrens - WaarBenJij.nu Día Libre, Pizza en Sportiviteit - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Anne Claire Berrens - WaarBenJij.nu

Día Libre, Pizza en Sportiviteit

Door: Anne Claire Berrens

Blijf op de hoogte en volg Anne Claire

17 Oktober 2011 | Spanje, Salamanca

Deze week is echt voorbijgevlogen op een tempo niet te zuunig snel. Maandag niet veel bijzonders, behalve een nieuwe jongen in de klas uit Zweden dus heb ik ons officieel tot hele internationale klas uitgeroepen. En maandag hadden we ineens een onbeveiligd netwerk in de buurt dus internet in huis! Mocht helaas pindanootjes niet lang duren, want vandaag was het alweer verdwenen.
Dinsdag was zoals aangekondigd Fiesta Escandinava. Bij fiesta holandesa deelden ze oranje waaiers uit, bij fiesta escandinava -hoe kan het ook anders- plastic Vikinghelmen. Voornamelijk werd er ABBA gedraaid, de rest van de beloofde Scandinavische muziek werd een klein beetje weggemoffeld door Spaanse hits, maar al met al een geslaagde avond.
Woensdag hadden we vrij vanwege de nationale feestdag van Spanje. Dat is de reden. Het is gewoon nationale spanje –dag, waarbij het vooral om politieke belangrijkheden gaat, maar daar merkt de gewone burger niks van. Die hebben gewoon een dag vrij. ’S Middags kwamen twee Spaanse vrienden film kijken (Despicable Me! Wel met Spaanse ondertiteling). Toen zij naar huis waren gingen Birta en ik pizza bestellen. Naja ik moest pizza bestellen, want Birta durfde niet haha. Ik werd ook wel lichtelijk nerveus toen ik de naam niet verstond en alleen een boos pratende Spaanse vrouw op de achtergrond hoorde. Ik zou zweren dat ik een huisnummer van een familie had gebeld. Ik wilde al bijna ophangen, maar toen heb ik op de gok maar in m’n allerbeste Spaans gevraagd “Pizza?”. Godzijdank antwoordde de meneer met “Wat is het adres en wat voor pizza wil je?”anders was echt ongemakkelijk geworden. En wonder bij wonder stond er 20 minuten later een meneer met 2 pizzas voor de deur, ook weer gelukt. ’S Avonds gingen we even langs bij fiesta holandesa in een andere bar, maar daar was nagenoeg niemand, want de volgende dag was het weer gewoon les. Toen zijn we maar een ijsje gaan eten op Plaza Mayor en even bij de karaoke gaan kijken in de Irish Rover. Dat was echt geinig, want een japanse huisgenoot van 38 van vrienden van me was daar ook heen. Hij is heel verlegen en spreekt nauwelijks, maar hij ging echt uit volle borst en had de meeste fans van iedereen!
Vrijdag na school zijn we meegegaan met de jongens die gingen voetballen. Dat was wel even leuk om weer eens wat anders te doen. En natuurlijk met een lekker zonnetje erbij. Zaterdag en zondag ben ik naar de sportschool gegaan. Hele grote sportschool met heel veel apparaten en natuurlijk de bijbehorende horde opgepompte heren en de dames en meneren aan de mollige kant die erg hun best doen. Om binnen te komen moet je in een vrij donkere hal in een poortje een persoonlijk code invoeren en je duim scannen alsof je een geheim agent bent. Veel te leuk. Het is dus uitgekomen, we zijn echt gegaan. Nu wordt het alleen al meteen een week pauze, want Sophie en Marilise komen dinsdag! Ik heb zóooveel zin om ze te zien en alle gave dingen van Salamanca te laten zien. No puedo esperar!
Liefs uit Salamanca

  • 17 Oktober 2011 - 18:09

    Ome Jos:

    Gauw, snel, want dan ben ik weer de eerste ?!

    Sportschool verhaal vond ik hilaries ... 'meneren aan de mollige kant die erg hun best doen' ... zou je dan toch geen schrijfster willen worden?

    Hier alles goed - afgelopen Vrijdag avond kwam m'n nieuw iPhone aan, en natuurlijk veel mee gespeeld. Er zit 'Siri' op - een dame aan wie je vanalles kunt vragen en zij probeert dan het antwoord te geven. Ze hebben een lol gehad bij het ontwikkelen daarvan ... soms geeft ze antwoord zoals "als ik kon blozen, dan deed ik dat nu" :-)

    Zaterdag een stukkie wezen vliegen, moet het allemaal bijhouden. Kort vluchtje naar Concord (35 minuten), daar geluncht en toen weer terug.

    Zondag was het klusjesdag en het hoogtepunt was tulpenbollen planten! Hopelijk komen ze in Maart naar boven, en was het de rugpijn die ik nu heb waart.

    Ben je ook weer bij. Ga nu ome Ben bellen want gisteren is Oma verhuisd. Ga eens vragen hoe het allemaal gegaan is.

    Groeten
    Ome Jos.

  • 17 Oktober 2011 - 18:53

    Marianne:

    Jarige papa en ik hebben in een deuk gelegen om je stukkie. Hoe je van zoiets triviaals als pizza bestellen, zo'n goed verhaal kunt maken, fantastico!
    Vandaag weer bij oma geweest. We hebben geloof ik nog maar 10 verhuisdozen over. Ik ben heel knap, want ik heb alle boeken uit 3 boekenkasten in 2 boekenkasten gekregen! En de inhoud van de schuifdeurkast in de logeerkamer, zit helemaal in 1 Ikea hangkastje, waar ik dankzij de Gamma legplanken in heb gemaakt! Oom Ben heeft vandaag 5000 gaatjes gevuld in de oude flat en ik heb na veel vloeken en puffen electronisch 137 adreswijzigingskaartjes laten versturen.... Nou dat is het leven hier, afgezien van papa's verjaardag, vanochtend heeft hij zijn 2x per jaar ontbijtje op bed gehad....en een mooie tekening van Fini!!
    Groetjes uit Rdam

  • 18 Oktober 2011 - 10:12

    (ome) Ben:

    Even in oma's oude huis wat internetbetalingen gedaan en meteen jouw verhaaltje gelezen. je moeder is doos 217 & 218 aan het uitpakken, voel net of ik hier achter de computer aan het spijbelen ben van verhuisverplichtingen. Veel plezier met Marilise & Sophie deze week groet, Ben.

  • 18 Oktober 2011 - 14:16

    Oma:

    Lieve Anne Claire,

    als Viking vind ik je/jullie reuze charmant!
    Dit weekend ben ik naar Dortmund geweest: de heen- & terugreis waren vreselijk (dus nooit meer!! zeg ik nu), maar de resultaten geweldig: Susan 1 U en Kittah 3 U. Alledrie wel erg moe gisteren...
    Straks vertrekken Marilise en Sophie naar jou en daarna komt Josephine 2 nachtjes logeren. Dus -net als jij- verheug ik me op de komende dagen!
    Geniet ervan, heel veel plezier met z'n drieën en tot de volgende keer! Dikke kus, Oma

  • 18 Oktober 2011 - 18:59

    Henja:

    veel plezier met Marilise en Sophie !!
    groeten van ons allemaal,
    Henja

  • 20 Oktober 2011 - 08:37

    Chris:

    Wanneer komt die nieuwe invasie van Vikingen? Ietwat charmanter als een paar eeuwen terug!
    Have fun.

    Groetjes Chris

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Salamanca

Anne Claire

Actief sinds 03 Aug. 2011
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 40945

Voorgaande reizen:

26 Maart 2012 - 20 Mei 2012

Peru

24 Februari 2012 - 26 Maart 2012

Costa Rica

01 Augustus 2011 - 17 December 2011

Salamanca

Landen bezocht: