Nieuwe Maand, Nieuwe Lessen, Nieuwe Instelling - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Anne Claire Berrens - WaarBenJij.nu Nieuwe Maand, Nieuwe Lessen, Nieuwe Instelling - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Anne Claire Berrens - WaarBenJij.nu

Nieuwe Maand, Nieuwe Lessen, Nieuwe Instelling

Door: Anne Claire Berrens

Blijf op de hoogte en volg Anne Claire

09 Oktober 2011 | Spanje, Salamanca

Maandag begon de nieuwe lesmaand met nieuwe klas en nieuwe leraren. Ik heb nu weer twee vrouwen als leraren. Beatriz voor grammatica, ineens een stuk strenger dan mijn leraar vorige maand met bijvoorbeeld op tijd komen, maar ze geeft wel leuk en goed les en na een paar dagen merkte ik al dat ze verder niet zo streng is. Dan heb ik Maria José voor comunicación, ook helemaal prima. Het was even wennen want vergeleken bij Jose Luis leek alles wat zij deed tien keer zo langzaam te gaan, maar ze laat ons wel veel praten dus dat is beter. Ik zit nog met Birta in de klas en met Dina het meisje uit mijn vorige klas uit Kazachstan. Verder zitten we bij Kazu uit ons huis, wat echt geinig is, en met een Frans meisje en twee Russische jongens. De lessen zijn deze maand voor iedereen van 9 tot 1 in de ochtend. Dat is bikkelen met opstaan, maar het is wel heel gezellig in de pauze dat nu iedereen tegelijk les heeft. Voornamelijk veel gezelligheid bij de koffiemachine.

Dinsdagavond was Fiesta Holandesa in de Irish Rover, dat was lachen; overal oranje geklede mensen (of zoals ik rood-wit-blauw) met oranje waaiers en de vlag op hun wang. De DJ van de Irish Rover is toevallig een vriend van mij en Birta en die vroeg mijn hulp met Nederlandse muziek. Nou ben ik geen intense fan, maar heb hem alle muziek die ik had gegeven en hij had ook zelf nog wat dus uiteindelijk hebben we lekker mee kunnen bléren met Guusie Meeuwis, Marco Borsato en de Jeugd van Tegenwoordig en was het een zeer geslaagd avondje.
Woensdag hadden we weer sushi dag, daar had het Duitse meisje om gevraagd dus wij vonden het natuurlijk helemaal prima. Het was wel een beetje raar, want op de dag zelf meldde ze nog even dat ze vegetariër was en dus geen vis at.. Uiteindelijk had Kazu sushi gemaakt met gebakken vis voor ons en hadden Birta en ik sushi rollen gemaakt met een “sushi-kit” uit de supermarkt en dan zelf zalm, avocado, komkommer en de rijst die Kazu al gekookt had toegevoegd. Voor het Duitse meisje hadden we toen een rol gemaakt met alleen avocado en komkommer en kwam het allemaal goed en was de sushi ook nog eens heel geslaagd dus we waren erg trots op onszelf. De volgende dag kwam een Nederlandse vriend van ons eten en had Birta weer haar heerlijke Mexicaanse soep gemaakt. Kazu en de Turkse jongen aten ook mee en we hadden voor het eerst echt een lange tafel avond met het huis. Naja, het Duitse meisje at niet mee, want er zit vlees in de soep en daarbij had ze andere plannen. Wat ons een klein beetje verbaasde, want de eerste dagen ging ze om 10 uur naar bed en vroeg ook aan Birta, waarbij ze op de kamer slaapt, “Wanneer gaan ‘we’ naar bed?” Maar wij gingen uit daarna.. De volgende ochtend op school was het even zwaar na een avond uitgaan, maar we hebben het overleefd en dan kan je ’s middags nu lekker niks doen, dat is een voordeel.
Gister hebben we voor het eerst op Plaza Mayor gezeten. We zien mensen het zo vaak, maar we hadden het nog nooit zelf gedaan, want meestal lopen we er gewoon langs ergens naartoe. Dus wij naar de supermarkt wat brood en drinken gehaald en heerlijk in de zon op Plaza Mayor gezeten/gelegen. En het was onze geluksdag denk ik, want er was een breakdance wedstrijd! Uit alle windstreken van Spanje waren allemaal getalenteerde jongens die even rustig salto’s deden en driehonderd rondjes op hun hoofd konden draaien. Gister was ook de eerste zaterdag dat ik hier ben dat ik niet uit ben gegaan, applausje. Het is namelijk heel raar weer nu; ‘s ochtends en ‘s avonds heel koud, maar overdag prima te doen. Dat maakt iedereen zijn lichaam in de war en is iedereen ziek, zwak en aan het hoesten. Het even rustig aan doen leek ons daarom wel een goed idee. Volgende week woensdag is het een vrije dag. Alweer? Ja, alweer. En alweer weet ik niet wat de reden is, maar daar kom ik nog achter. En het komt erg goed uit, want dinsdag is Fiesta Escandinava dus moet ik Birta helpen IJsland te promoten.
Nu het wat kouder wordt en ochtendles hebben is het tijd voor een nieuwe bezigheid in de middag. Normaal kijken we series of gaan we ergens in het park relaxen, maar nu hebben we een nieuwe instelling; we gaan naar de sportschool! En ik heb vertrouwen, we gaan het echt doen.

Hoop dat alles goed gaat met iedereen!

Liefs uit Salamanca

  • 09 Oktober 2011 - 23:37

    Ome Jos :

    Ja! Gaat weer lukken die eerste reactie. Snel via m'n binnenkort oude iPhone. Want inderdaad gelijk een nieuwe bestelt toen die aangekondigd werd afgelopen Dinsdag. Hij komt Vrijdag. Zoals je wellicht niet ontgaan is, Woensdag is Steve Jobs overleden, dus de hele Valley is in diepe rouw.

    Gisteren was het hoogtepunt van Fleetweek in San Francisco, het vlieg stunt team van de Marine (de Blue Angels) en andere teams vertonen dan hun kunsten boven de Baai in SF. Zal nog wat video's op Facebook zetten vanavond, want ik was erbij. Afgelopen jaren steeds vanaf het water gezien, dit jaar maar weer eens vanaf de kade met muziek en commentaar.

    Ik las Sportschool in je verslag, daar ben ik nu. Zit in een luie stoel bij het zwembad want het is hier echt heerlijk weer. Zelfde 'als bij jou; 's avonds lekker frips, maar overdag 25 kleine nulletje C. Heb net een uur op de spin fiets gezeten en 1400 callorien verbrand dus effe lui nu.

    Goed verhaal weer verder, ben weer helemaal bij! Wanneer ben jij terug in NL? Ik kom van 21-30 december naar het land. Is je moeder ook weer op de hoogte ;). Oh ja, ik kwam Marlies tegen bij de bakker (ook voor je moeder!)

    Groeten!

  • 10 Oktober 2011 - 09:55

    Frank:

    Nou ben ik ok weer helemaal bij: ik geniet van je verhalen hier in foggy Tanggu - China. of het het weer is of de luchtvervuiling : ik denk meer het laatste in een combietje 20 80. anyway, gaat goed hier, we zijn er bijna: De zachte wind, die altijd waait, waait de bomen krom zeg ik maar weer, ik voel mne al zon oude wijze chinees: de haircut heb ik al, alleen hethele lange geitensikje nog niet. Dag meid, tot gauw!

  • 10 Oktober 2011 - 15:43

    Marianne:

    Hoi Meissie, superverhaal weer! En mooie foto's en collages! Ik hoop dat je verkoudheid gauw weer over gaat, dat gehoest wordt je ook niet fitter van! Nou , hier in Nederland is het nog 18 graden, maar grijs, veel nat en windkracht 6, dus de meiden moesten hun stuur goed vasthouden vandaag op de fiets. Nu zijn ze allebei op hockeytraining. Ik ben vandaag bij oma geweest om de eerste dozen in te pakken voor de verhuizing. Ook heb ik eindeloos met papieren meubelen over de plattegrond geschoven (met oma samen) totdat we zoveel mogelijk spullen toch in een kleiner appartement kregen. Voordeel is dat alles straks zo dicht op elkaar staat dat ze zich overal aan vast kan houden als ze loopt en zo heb elk nadeel weer zun voordeel! Leuke outfits op het hollands feest! Ben benieuwd hoe het Scandinavische outfit wordt! Groetjes uit Rotterdam!

  • 11 Oktober 2011 - 13:44

    Henja:

    He Claire, leuk verslag weer en gezellige foto's. Alles nog lekker zomers. Hier zijn de eerste Uggs alweer gezien in het straatbeeld.
    Geniet ervan en lieve groeten van ons allemaal

  • 13 Oktober 2011 - 15:25

    Oma:

    Lieve Anne Claire, mijn computer is een paar dagen van slag geweest, dus lees ik nu pas je laatste verslag. Klinkt -weer- heel goed! En de foto's zijn heel leuk.
    Wat dat "niet helemaal in orde zijn vanwege 't veranderende weer" betreft: 2 min of meer zieke honden (diarree, spugen - Susan, ontstoken ogen bij Kittah) en zelf verkouden. Nu allemaal aan de beterende hand, maar 't kostte me wel 2 bezoekjes aan de dierenarts. Met bijbehorende rekeningen! Vanavond nog maar niet trainen met Susan, Zaterdag zien we wel. Gisteren de hele dag geregend, nu schijnt -gelukkig- de zon. Mijn humeur dus ook beter, m'n rug (al dat ruimen en dweilen) nog niet echt!
    Veel liefs, Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Salamanca

Anne Claire

Actief sinds 03 Aug. 2011
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 40945

Voorgaande reizen:

26 Maart 2012 - 20 Mei 2012

Peru

24 Februari 2012 - 26 Maart 2012

Costa Rica

01 Augustus 2011 - 17 December 2011

Salamanca

Landen bezocht: