Halloween, Vrij en 10.000 Pasos - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Anne Claire Berrens - WaarBenJij.nu Halloween, Vrij en 10.000 Pasos - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Anne Claire Berrens - WaarBenJij.nu

Halloween, Vrij en 10.000 Pasos

Door: Anne Claire Berrens

Blijf op de hoogte en volg Anne Claire

06 November 2011 | Spanje, Salamanca

Het hele weekend waren de barren en winkels in Salamanca al versierd met spinnenwebben, pompoenen en plastic hoofden, maar maandag was het dan echt het grote halloweenfeest. Birta en ik gingen als mimespelers, ja die zijn eng, samen met een nieuw chinees meisje uit onze klas en Kazu de japanner uit ons huis op weg naar het centrum. Zij was verkleed als kat en hij als.. naja iets wat een blauw met zwart gezicht heeft. Aan het begin kwamen we niemand met kostuum tegen, want Spanjaarden zijn niet erg fanatiek met Halloween, eigenlijk alles wat Amerikaans is zijn ze niet erg fanatiek over. Hoe dichterbij het centrum hoe meer internationale studenten we tegenkwamen, die nagenoeg allemaal wel verkleed waren, dus dat was een goed teken. Eenmaal in de irish rover kwamen we een aantal van onze vrienden tegen die ook allemaal verkleed waren en gingen we fanatiek foto’s van alles en iedereen nemen. Toen het daar zo’n beetje afgelopen was gingen we nog naar de bar waar we eigenlijk altijd heengaan en daar was ongeveer onze hele school dus dat was gezalligheid ten top. Veel complimentjes gekregen over onze outfit dus we waren helemaal in onze nopjes. Sommige vrienden waren zo verkleed dat het echt tot 1 meter afstand duurde voor ik ze herkende. En dan heb je natuurlijk nog de jongens met volledige gezichtsmaskers die niet snappen dat ze niet herkenbaar zijn. Er was er een heel blij aan het zwaaien van een afstandje en ik weet nog steeds niet wie het was, maar toch maar ongemakkelijk teruggezwaaid voor de zekerheid.
De volgende dag hadden we vrij! Weer een feestdag, namelijk dia de todos los santos. Dus dat was een fijne bijkomstigheid. Woensdag begon de nieuwe maand in de sportschool. We zijn nu fanatiek met van die lesdingen volgen. Body dit, body dat, danshuppeldepup, buikspier hier en dat soort leuke klasjes.
Oh wat ik nog vergeet te zeggen, maandag is de nieuwe schoolmaand begonnen. Heb nog even na gevraagd wat ik nou voor mijn examen had en mijn lerares zei dat ze het niet precies meer wist, maar dat het goed was, ze dacht een 9 ofzo. Scoorree! Deze maand heb ik weer twee nieuwe leraressen en ze zijn echt heel geinig. Dit wordt echt een hele leuke maand. Mijn lerares grammatica is echt heel goed en helpt iedereen door de antwoorden totaal niet boeiend te vinden zolang je het maar snapt. Mijn lerares communicatie is een 1,80 lange wervelwind. Komt binnen met een hele luide stem en een persoonlijkheid van hier tot Tokyo, is echt hilarisch en houdt niet van uit het boek werken, top!
Gister hebben we echt geslapen tot het weer donker was ongeveer dus om toch maar uit het huis te gaan zijn we lekker uit eten geweest en nog wat gaan drinken in Bruin Café Erasmus, ja ik gok ook dat de eigenaar uit de lage landen komt.. Kwamen we nog wat leraressen tegen, altijd gezellig.
Vanochtend was 10.000 pasos, dat is een hardloopwedstrijd (je mag ook lopen)om geld in te zamelen voor mensen met een fysieke of mentale achterstand. Je kon je op school daarvoor opgeven en de school is er heel fanatiek over, vind ik echt goed, en het was echt geinig. Lekker op een zondagochtend 11 uur, maar wel heel gezellig met heel veel leraren en veel leerlingen. Het is echt 1 kilometer en slaat dus eigenlijk nergens op, maar er zijn helemaal prijsuitreikingen voor de kinderen en er wordt water uitgedeeld en het gaat natuurlijk uiteindelijk om het inzamelen van het geld en het idee iets te doen voor het goede doel. Wij begonnen vol goede moed, lopend, en eigenlijk zijn we zo doorgegaan met af en toe een renwedstrijdje met m’n lerares communicatie tussendoor. Erg geslaagd.
Verder heb ik met een rijschool mijn eerste 5 rijlessen afgesproken en de eerste begint morgen! Excitement ten top en even keihard ‘rij-termen’ leren, want anders wordt het nog lastig.

Liefs uit Salamanca!

  • 06 November 2011 - 20:27

    (ome) Ben:

    Ben ik ook een keer de eerste. Wat een saai leventje heb je daar toch.
    Hier alles zijn gangetje, oma ongeveer gesettled, wel vaak behoorlijk in de war.
    Miguel net terug van schoolreis naar Tjechie.
    Geniet er nog enorm van, voor je het weet ben je weer terug in Rotterdam.

    Groetsels uit Woerden

  • 06 November 2011 - 20:32

    Oma:

    Lieve Anne Claire, zou zomaar de 1ste kunnen zijn, want je mail kwam binnen terwijl ik achter 't ding zit! Vond je er eng Halloween-ig uitzien, echt goed! Leuk trouwens dat er meerdere huisgenoten meededen; kent Japan dit feest? Hier niets van gemerkt; langs de flats komen de kinderen duidelijk niet. Gelukkig maar: ik had er totaal niet aan gedacht.
    Gisteren naar Bleiswijk geweest: Kittah 2e met ZG. Oren staan zo'n beetje rechtop... Hoop dat die beter gaan staan als ze loops is geweest. Ze is blijkbaar een uitzondering, want: "my bitches come into season when 8 months old" zegt Yien-Hua!
    Hier nog steeds prachtig herfstweer met erbij horende kleuren. Zitten jullie in de regen of (net) niet? Dat laatste denk ik, want je klaagt er niet over! Succes met de rijlessen en veel liefs, Oma

  • 06 November 2011 - 20:41

    Fien&lise:

    Super leuke week zo te zien! We missen je heel erg! Aaahhhh eerste rijles, spannend! Kusjes van je zusjes :)

  • 07 November 2011 - 21:55

    Sophie:

    Clairebaire! ik heb je vanavond nog gesproken maa rheb u pas het verslag gelezsen, klinkt allemaal echt iets te naice! waarom was ik daar ookal weer weggegaan?

    Op de foto;s ziet het er ook echt super gaaf uit! die mimespeler outfit is erug geslaagd al zeg ik het zelf

    misje drolliee!

  • 08 November 2011 - 16:16

    Henja:

    He Claire,
    Gewoon ff doorlessen , ouwe seat kopen en naar Nederland rijden......of gaat dat net iets te snel. Geniet er nog van !!
    Groeten van ons allemaal

  • 09 November 2011 - 15:41

    Frank:

    Goed verhaal weer, lekker eng bezwel.

    Ben ik net twee dagen thuis, mag ik morgen weer naar China: de brandweercommandant heeft me nodig...Anyway. Het is maar reizen. gaat best goed komen allemaal, in ieder geval mijn projecten! So no worries. Lekker koud daar al?
    Liefs, papa!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Salamanca

Anne Claire

Actief sinds 03 Aug. 2011
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 40945

Voorgaande reizen:

26 Maart 2012 - 20 Mei 2012

Peru

24 Februari 2012 - 26 Maart 2012

Costa Rica

01 Augustus 2011 - 17 December 2011

Salamanca

Landen bezocht: