Concerten, Kookavondjes en Toeristisch Salamanca - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Anne Claire Berrens - WaarBenJij.nu Concerten, Kookavondjes en Toeristisch Salamanca - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Anne Claire Berrens - WaarBenJij.nu

Concerten, Kookavondjes en Toeristisch Salamanca

Door: Anne Claire Berrens

Blijf op de hoogte en volg Anne Claire

18 September 2011 | Spanje, Salamanca

Deze week was weer normale schoolweek, maar de fiesta was nog in volle gang. Op maandag gingen we , como siempre, naar beerpong en dan kom je langs Plaza Mayor. Daar was een concert van een schijnbaar erg populaire band in Spanje aan de gang, want heel het plaza kon meezingen, kippenvel! Dinsdag gingen we weer naar de Irish Rover, want daar was een USA party. Dat was wel lachen, want ze gingen ook een danswedstrijd houden en allemaal oude nummers draaien. We kwamen daar wel laat aan, want op Plaza Mayor was een concert van een beroemde DJ in Spanje, Carlos Jean. Er waren heel veel jongeren en overal waren laserlampen en flitslichten. Het leek eigenlijk gewoon op een hele grote club in de buitenlucht op een hele mooie locatie. Iedereen dansend en springend. Ook op de balkons van de hotels en op de bovenverdiepingen van restaurants aan Plaza Mayor. Er liep een verdwaald oud koppel dat denk ik de schok van hun leven had en nu bevestigd heeft gekregen dat de jeugd van tegenwoordig gek is geworden. Het mevrouwtje was denk ik 90 jaar oud en een kop kleiner dan ik en voor mij was het al een vrij indrukwekkende mensenmassa. Ik weet niet hoe ze in het midden van het plaza terecht was gekomen, maar dat was vast even schrikken. Het was wel echt een goed feestje en heel gaaf om te zien hoe iedereen met elkaar een hele goede sfeer had gecreëerd.
Woensdag heb ik voor het huis pasta carbonara gemaakt met een recept dat in de deksel van de Philadelphia zat. ‘Het huis’ bestaat nu trouwens uit vier mensen, want we hebben geen nieuwe kamergenoten gekregen deze week. Dus dat is weer lekker veel ruimte in de koelkast en er is altijd wel een badkamer vrij. Misschien dat er vandaag nieuwe huisgenoten komen, dat kan natuurlijk. Donderdag heeft Birta voor ons vieren mexicaanse soep gemaakt. Het was echt heel veel, want ze gebruikte het recept van thuis en zij zijn met 5 kinders..Misschien was het maar goed dat het heel veel was, want het was erg lekker. Met stukken kip van de onderburen, jammie.
Gisteravond was het nogal druk met uitgaan, en dat zal de rest van de tijd waarschijnlijk zo blijven, want de studenten zijn terug! Hier begint het academisch jaar pas maandag, dus er kwam een vloedgolf aan Spaanse en internationale studenten de stad binnenstromen dit weekend. Gezallig enzo. Als het maar niet zo druk wordt als met de fiesta, want toen kon je helemaal nergens normaal 3 stappen achter elkaar zetten. Als ik érgens niet tegen kan.
Zaterdag wilde ik naar een andere stad op excursie met de school, maar dat ging niet door omdat er niet genoeg mensen waren. Toen ben ik maar de toerist in Salamanca gaan uithangen. Het hele centrum doorgelopen en een aantal toeristische kiekjes gemaakt en wat sfeerimpressies. Had ik nog niet echt gedaan, ik loop er elke dag, maar ik zie niet echt alles, want ik ben altijd onderweg ergens heen. Wat gedronken in een heel smal straatje in een zo mogelijk nog smaller restaurantje. Even de stad in me opnemen zeg maar. Ik heb wat collages ervan gemaakt en wat losse foto’s. Ze staan hieronder.
Ik zit hier nu in de bar met wifi naar een intense discussie te luisteren tussen aan de ene kant van de bar twee oude mannen en aan de andere kant een mevrouw en het meisje dat hier werkt. Daarnet ging het over vriendjes, broers, ooms en mannen, al heb ik geen idee waar de discussie concreet over ging. Nu gaat het over landen en ik geloof over alles in het algemeen. Ze zijn het in ieder geval niet volledig eens, maar natuurlijk wel nog steeds de beste vrienden. Leuk hè die Spanjaarden met een caracter fuerte. Lekker temperamentvol.
Vanavond ga ik gezellig uit eten met Birta en Margret in een heel lekker Italiaans restaurant. Nee, geen Spaans restaurant ik weet het, maar ik kan er niets aan doen. De pizza daar is onweerstaanbaar.

Liefs uit Salamanca

  • 18 September 2011 - 22:42

    Chris:

    Hoi Anne-Claire

    Gisteren met je paps en mams, Fien en Lise wezen eten in Facet. Je vader beloofde erwtensoep, maar je moeder vond het niet erg chique omdat in de kelder te doen, de begane grond is namelijk even een zooitje. Je kent het niet meer terug als je weer in Rotterdam bent.
    Nou, schrijven kan je en foto's maken ook, ik denk dat Salamanca er een heel goede ambasadrice bij heeft. Je zonnige verhalendoen ons watertanden en Anne en ik gaan dan volgend jaar maar eens goed naar de zon, ergens in de Caribbean en dat voor een paar weekjes(4). Heel vervelend allemaal die leuke hotels uitzoeken en zo.
    Je weet het natuurlijk al maar wel heel erg vet dat Lise en Sofie je komen opzoeken. Die zullen ook de tijd van hun leven hebben.
    We blijven je aandachtig volgen, veel plezier daar en tot schrijvens.Groetjes
    (ome)chris

  • 19 September 2011 - 10:50

    Marianne:

    Geweldig weer, deze update! En wat een goede foto's, vooral die zwart wit collage, kan zo een blad in! Marilise en ik hebben gisteren de Atelierroute gedaan, althans voorzover de ateliers in het Kleiwegkwartier waren, toch nog bij zo'n 10-15 kunstenaars op bezoek geweest van allerlei soort (keramiek, schilderen, animatie etc) en stijl. Was heel leuk! Groetjes!

  • 19 September 2011 - 16:21

    Ome Jos:

    Ook talent in fotograferen, zie ik! Mooie plaatjes - vooral doorgaan! Afgelopen weekend in Oakland geweest op een seminar bij de FAA over veilig op vliegvelden taxien, enzo. Was wel interesant. Ook nog op Treasure Island geweest (tussen SF en Oakland in) om te kijken hoe het staat met de vorderingen voor de nieuwe wijk ... nog niet veel te zien! Wel mooie plaatjes geschoten met de iPhone van zonsondergang bij de Golden Gate. Goed, we gaan weer eens een week aan het werk hier! Groeten!

  • 19 September 2011 - 20:16

    Oma:

    Lieve Anne Claire,
    weer genoten van je verhalen en de foto's, geweldig! Wat betreft die oude dame: misschien heeft ze ook een kleindochter die haar een beetje up to date houdt??
    Vorige Maandag met Kittah teruggeweest voor controle. Alles goed en -voor mij heel belangrijk- ze vond 't geen punt dat hij naar haar tanden keek! Vrijdag met Els naar 't strand geweest: weer heerlijk! Was wel even moeilijk, want Papa belde en vroeg of ik mee ging lunchen, omdat hij in Utrecht was. Maar die afspraak met Els "was al" en dus...
    Nu maar hopen dat hij gauw weer hierheen komt. Komende week zeker niet!
    Verder niets bijzonders, dus: dikke kus, Oma
    P.S. Op de wedstrijd waren 17 deelnemers in Susan's groep; dat zegt iets meer!

  • 20 September 2011 - 17:11

    Sphofie Jansmans:

    Clairtjoeee, ik mis je!

    Ik heb jou echt al in geen jaren gesproken dus ik zeg, gauw skype avondje. oke top! is dat ook weer geregeld. pak van me hart is er nu ook weer vanaf. hoooooooi hoe gaat het nou met jou?

    oke die vraag is een beetje doelloos want ik heb net je verslag gelezen en daar uit kan ik opzich wel een klein beetje heel erg uit opmaken dat je the time of your life hebt. kutwijf hihi
    ik wil daar nu even zijn oke, snap je dat? jesasss

    maar echt leuk dat je er eventjes alleen op uit ging, is af en toe ook even nodig en super leuk. dan ga je alles even goed checken en waarderen waar je nu eigenlijk bent.

    1 vraagje voordat ik afscheid ga nemen:

    kun je voortaan even niet meer melden dat er allemaal sweety nieuwe internationale spaanse en weet ik veel wat studenten daar aangekomen zijn? ik word daar een klein beetje heel erg jaloers van snap je? :)

    ik wil daar nu zijn, waarom schuif je die vakantie niet eventjes op en kom ik naar jou en dan heb ik nog een paar weken school en dan toetsweek?

    maar clairieberrie, blijf vooral zo door zwetsen want het is echt super om te lezen, vooral dat oma gedeelte hahah! geniaal gewoon. had je haar niet even kunnen optillen? dan kon ze zien waar ze in beland was

    LAFJOE DUSHIIIIIIIIIII xxxxxxxxx tot skype

  • 21 September 2011 - 09:56

    Oma Woerden:

    Ik heb genoten van je verhaal. Komt mij bekend voor, ik ben wel eens in Salamanca geweest, nog samen met opa.Heel veel groetjes uit Woerden en beste wensen

  • 22 September 2011 - 15:11

    Annet:

    Lieve Anne Claire,
    Gisteren was Marianne bij ons en vertelde ons over je online dagboeken. Super-leuk om te lezen! Je schrijft heel beeldend. Je foto-collage van Salamanca vonden we ook prachtig Paula is al helemaal geinspireerd voor het jaar na haar eindexamen (duurt nog 2 jaar)
    Heel veel plezier, geniet ervan en we blijven je verhalen volgen.
    Liefs van ons alle4, hasta la vista
    Sebald, Annet, Paula en Thijs


  • 25 September 2011 - 18:04

    Niamh:

    Klinkt alsof je het top helemaal je zin hebt daar! Kan me ook nog goed herinneren dat er elke week wel weer een nieuw feest op Plaza was, zo'n gezellige sfeer! Que te disfrutes mucho!! xx

  • 26 September 2011 - 12:13

    Frank:

    Haay, ik hed hem nog niet gelezen, zoals iedereen al reageerde: Gave collages: je hebt er echt oog voor. Ben ik helemaal met ze eens!

    Blij te lezen, dat er een zekere regelmaat in het dagelijks leven komt: elke dag feest op de Plaza Mayor is dat tenslotte ook : - D Waar halen ze al die feestneuzen vandaan in dat kleine stadje! Nou, ik ben weer in Europa en ga vanavond twee nachtjes naar London, hele lange dag meeting ertussen... dan ben ik ff zu hause. Gaat goed met de verbouwing. wordt mooi najaarsweer, en misschien ga ik nog een lang weekendje zeilen met de Vijfde Meid. Pas op jezelf vzvp!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Salamanca

Anne Claire

Actief sinds 03 Aug. 2011
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 40945

Voorgaande reizen:

26 Maart 2012 - 20 Mei 2012

Peru

24 Februari 2012 - 26 Maart 2012

Costa Rica

01 Augustus 2011 - 17 December 2011

Salamanca

Landen bezocht: