Beerpong, Tapas en la Piscina - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Anne Claire Berrens - WaarBenJij.nu Beerpong, Tapas en la Piscina - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Anne Claire Berrens - WaarBenJij.nu

Beerpong, Tapas en la Piscina

Door: anneclaireberrens

Blijf op de hoogte en volg Anne Claire

14 Augustus 2011 | Spanje, Salamanca

Maandagavond is ‘beerpong’avond in de Irish Rover, een soort Ierse pub, maar dan net iets anders. Ik had nog nooit van beerpong gehoord, maar het is errug populair in ongeveer alle andere landen van de wereld. Ik zal het even snel samenvatten voor als iemand anders bij de naam ook denkt aan pingpong met bierflesjes. In teams van 2 of 3 moet je een pingpongballetje in 1 van de 6 bekers met bier gooien aan de andere kant van de tafel. Is ie raak, dan moet je tegenstander die beker leegdrinken. Zo gaat het spel door tot 1 kant alle bekers van zn tegenstanders heeft geraakt, die wint. Het klinkt nogal lomp.. en dat is het ook. Maar wel erg vermakelijk om te zien wat voor verschillende mensen daarop afkomen. Je hebt hele serieuze teams die van tevoren een hand geven en succes wensen en dan met opperste concentratie en ondersteunende arm onder de elleboog de bekers proberen te raken. En je hebt teams zoals het team van mijn klasgenoot Jiyap uit Jordanië en zijn vriend en landgenoot Fuad. Ze gooien maar wat en nemen die andere teams vooral niet al te serieus, maar winnen wel! Naja meestal.
Dinsdagavond gingen Megan, de Russische meisjes (even voorstellen: Katja en Anja) en ik mee met de tapasavond die de school organiseert. In Spanje zeg je letterlijk ‘ik ga tapas’, lekker Rotterdams . We gingen naar 3 verschillende restaurants waar je steeds een tapa kreeg en een drankje, bij de eerste kreeg je een saté op een sneetje brood, bij de tweede een beetje frietjes met een beetje vlees en bij de derde een sneetje brood met uiteraard; rauwe ham. Dat was heel gezellig en ook wel een beetje verplicht een keer tapas te eten in Spanje natuurlijk. Bij de tapas waren ook 2 Amerikaanse vrouwen van een jaar of 50 waarvan wij niet helemaal wisten wat die hier nou deden, begeleiden of studeren, maar ze bleken zelf Spaans aan het leren te zijn omdat dat handig was voor hun werk. Dat is wel grappig op onze school zitten echt heel veel verschillende mensen. Heel veel verschillende landen, maar ook hele verschillende types. Er is ook een jongen met asperger die altijd rondspringt en rent en daarna heel rustig naar mensen loopt en zegt “Hi, how are you?” en dan loopt hij of meteen weer door, of hij vertelt over zijn achtergrond. Dat zijn van die dingen die je even moet weten.
Woensdagavond heb ik met Katja en Anja de avondtoerist uitgehangen, want Katja wilde nog foto’s maken van Salamanca by night. Dus gingen we langs de kathedraal, de universiteit, de romeinse brug en natuurlijk Plaza Mayor. Plaza Mayor is echt het magische middelpunt, wat je ook doet je komt daar altijd weer op uit. Deze week is Plaza Mayor gevuld met mensen van over de hele wereld, dat is het altijd al, maar nu is het echt extreem. Hele grote groepen mensen die een soort volksdansen doen op het plein en rondlopen met de vlag van hun land om hun nek. Ik begreep er niks van, dus ik vraag het aan een Amerikaan. “The Pope is coming to Madrid, thats why all the people are here.”“And whats the use of coming to Salamanca, when he goes to Madrid.. fiesta? “ “Well.. pretty much, yes.” Juist ja. Heel logisch ook verder.
Donderdag was er weer een schoolfeest, maar op de een of andere manier was deze donderdag niet de geslaagdste van allemaal. De Duitse jongens zijn echte gentlemen en brengen Megan en mij vaak naar of een heel stuk in de richting van huis, ook al doen ze het in het Duits vloekend over dat het ver is en over naja alles eigenlijk, ik waardeer het zeer. Een van deze jongens was donderdag vrienden geworden met een paar van de grote groep Bulgaren (35 maar liefst, een soort schoolexcursie) deze hadden ergens ruzie vandaan gehaald, dus toen zijn Megan en ik die Duitse jongen naar huis gaan brengen. Wel zo aardig, zij doen dat ook voor ons, en mensen die ruzie zoeken zijn vervelend.
Vrijdag was alweer Megans laatste avond, dus dat was echt balen. We zijn nog met z’n allen uitgegaan en dat was wel heel leuk deze keer op vrijdag. Helaas moest ze de volgende dag al vroeg op en echt weg. Zaterdag ben ik toen met Katja en Anja naar het zwembad (piscina) gegaan, hele dag heerlijk in de zon gerelaxed. (Niet om jullie jaloers te maken in het regenachtige Nederland ofzo hoor haha)
Morgen hebben we vrij door de feestdag ter ere van Ascunsion de virgen Maria. Ben benieuwd, er staan al overal grote tenten en een podium op Plaza Mayor..
Liefs uit Salamanca

  • 15 Augustus 2011 - 10:05

    Sophoofd, Sphofie:

    Clairtjoe, wat typ je alles toch echt helemaal super leuk! begin alleen nu door al deze verhalen wel een beetje heel erg jaloers te worden. Personally, me i don't like that very much. (jij moet dat zinnetje nu even in het spaans gaan leren, aait hihi)
    Maar wel echt leuk dat je al het echte leven een beetje aan het proeven bent daar, lekker uitgaan en mensen ontmoeten is helemaal leuk! Toen Eva terug kwam was zij ook nog in het ritme van 7 uur s ochtends pas slapen dus pas maar op. Zij sliep s middags, naja voor school dan en s avonds werd ze wakker. Het is denk ik wel even wennen dat behalve jij de meeste om je heen komen en gaan maar misschien ook weer leuk. Alles heeft zo zn voordelen niet waar mijn meiseke! Je gaat beter voor je leven wel even sushi overlaten als ik langskom, waarschuw je japannertje maar alvast hihi. Ik krijg nu elke keer dat je iets gaat schrijven een mailtje dus ik ga je helemaal volgen uit het regenachtige nederland, jippiedepippie! en we gaan snel weer bellen, en ik ga je snel even een mailtje sturen over mijn belevenissen. Mis je wel hoor mijn bestie, heel veel plezier en geniet er van he! lafjoeexxxxxxxxxxx dikke knuffel aan jezelf en mag ook aan je buurman/vrouw maar is denk ik een beetje gek... just saying (L)

  • 16 Augustus 2011 - 06:33

    Marianne:

    Hoi Meis! Nou, als je echt niet weet wat je wilt worden, kun je gewoon schrijver worden hoor. Helemaal top zoals jij dat allemaal onder woorden brengt, je ziet het zo voor je! Grappig die steeds terugkerende verhalen van wat er op de Plaza Mayor gebeurd. Wij zijn er natuurlijk maar 2 avonden geweest en dan denk je dat het er altijd zo uit ziet/aan toe gaat, maar dat is natuurlijk niet zo! Superleuk. Nu, hier begint het gewone leven met school, hockeytraining etc weer op gang te komen, en... wordt het weer beter! Groetjes uit Rotjeknor!

  • 16 Augustus 2011 - 09:46

    Oma Woerden:

    Ik zit hier samen met Ben je reisverslag te lezen. Fijn dat je het zo goed maakt, en ik hoop dat je nog heel veel prettige dagen zal hebben.
    Groetjes en een knuffel van oma

  • 16 Augustus 2011 - 18:25

    Josephine:

    haay claire
    cool verhaal en ook grappig van dat beerpong !!!!hihi
    ik denk dat je het daar wel heel erg naar je zin hebt! gelukkig wel jammer dat megan weg ging!

    XXXXfien

  • 18 Augustus 2011 - 15:24

    Frank:

    Haay, Wat een leuke verhalen schrijf jij toch! Een genot om te lezen. Absoluut zinvolle manier om je maandagavond door te brengen lees ik. Ik zal het eens in China introduceren - daar ga ik vanavond weer heen voor een weekje. Shenzen en Tanggu. Ben benieuwd of je alweer nieuwe, ehm, vetlauwe vrienden en vriendinngen hebt ontmoet en zeker benieuwd naar je volgende verhalen! Dag Lieverd, VZVP en lovjoee !!

  • 18 Augustus 2011 - 18:01

    Anne:

    Hoi Anne Claire wat schrijf je leuk.
    Als ik hetzelfde zou beleven als jij dan kom ik niet verder dan 3 regels en jij maakt er een leuk verhaal van. Ben wel jaloers op het mooie weer. Chris en ik gaan vrijdag op vakantie naar......Friesland.
    Aangezien we geen laptop meenemen moeten we je even missen. Nog veel plezier en we volgen je over 2 weken weer.

  • 18 Augustus 2011 - 22:35

    Ome Jos:

    Hey ACB ... erg leuk weer om te lezen! Leer je ook nog een beetje Spaans ondertussen? Kom maar een keer oefenen in California in de toekomst! Groeten uit sonnig san jose!

  • 19 Augustus 2011 - 13:38

    Neeltje:

    Hee claire, echt leuk om zo je belevenissen te volgen. Hier in nederland begint nu natuurlijk ook iedereen zn 'nieuwe leven' te leiden. Ik ga zelf morgen op ontgroening.. (bij veritas)
    Dus dat is wel wat anders dan jouw jaloersmakende leventje in salamanca! Geniet er lekker van!xx

  • 19 Augustus 2011 - 18:08

    Henja:

    Hey Anne claire,
    Ik stap wat later in, zijn net terug van de safari. Wat zijn je verhalen leuk om te lezen ! Geweldig om zoveel "nieuwe "mensen te leren kennen. Wij blijven je volgen !! Lieve groeten van ons allemaal

  • 21 Augustus 2011 - 19:41

    Oma:

    Lieve Anne Claire,
    pas nu lees ik je verslag van vorige week, want dat is bij mij niet "binnen gekomen". Waarom niet, geen idee! Maar nu snap je m'n vraag over "beerspong" in ieder geval.
    En die/dat Plaza Mayor zier er goed uit; jammer dat die feestdag minder was dan je verwachtte.
    Liefs, Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Salamanca

Anne Claire

Actief sinds 03 Aug. 2011
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 40947

Voorgaande reizen:

26 Maart 2012 - 20 Mei 2012

Peru

24 Februari 2012 - 26 Maart 2012

Costa Rica

01 Augustus 2011 - 17 December 2011

Salamanca

Landen bezocht: