Duitser, Belgen en Piraten - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Anne Claire Berrens - WaarBenJij.nu Duitser, Belgen en Piraten - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Anne Claire Berrens - WaarBenJij.nu

Duitser, Belgen en Piraten

Door: anneclaireberrens

Blijf op de hoogte en volg Anne Claire

07 Augustus 2011 | Spanje, Salamanca

Woensdag, donderdag en vrijdag waren gewone schooldagen. Elke dag van 4 tot 8 les. We rammen er geloof ik in 1 week rustig twee maanden spaanse les in nederland doorheen, leren echt de meest random woorden en hebben nu al alle onregelmatige werkwoorden in de tegenwoordige tijd gehad. De meeste woorden die we leren heb je wel wat aan zoals sleutel, geld, computer, stoel, verdieping. Maar waarom ik nou nu al moet weten wat een tijgerin is, of een bordenwisser.. Naja het zal vast ooit een keer van pas komen.

Donderdag, studentenavond, ben ik uitgegaan met Megan (het Engelse meisje) en een groepje Duitsers. Bijna elke donderdag is er een ‘schoolfeest’ van Colegio Delibes in een bar ‘Camelot’ . Dus wij daarheen, is er echt niemand! In ieder geval niet veel mensen die ons erg bekend voorkwamen. Wij naar de bar er tegenover ‘the Gatsby’ waar het wel heel druk was. Daar is alles ook heel goedkoop (nog goedkoper dan Cherso, imagine that!) dat is een beetje indrinkbar heb ik het idee, en daarna gaat iedereen of naar Camelot of naar Cubic club. Dat is een wat grotere club. Ik weet dat duitsers veel drinken, maar deze duitsers waar we mee uitgingen hebben ook nog is geld teveel dus dat ging soepel en 1 jongen had dan ook binnen de kortste keren ruzie met twee belgen (ik dacht dat het engelse waren.. heel wit, rood haar.) Dus hebben we een uur besteed aan hem ervan weerhouden nutteloos ruzie te gaan zoeken en was het weer reuze gezellig. Het was pas woensdag dat ik voor het eerst nederlanders heb gespot, normaal gesproken zijn die echt overal met veel te grote getale, maar ik heb er tot nu toe in totaal 5 gezien. En ze gaan allemaal weg vandaag. Ik zal eerlijk zijn, normaal als ik een groepje nederlanders zie dan kan ik me daar soms niet te zuunig veel aan ergeren, maar nu is het echt een verademing om even nederlands te kunnen praten. Ik ben doodop van het nadenken in andere talen. Ik praat engels met Megan, de duitsers praten duits tegen mij, maar ik antwoord in het engels, want dat kost minder moeite. Spanjaarden kunnen helemaal niks anders dan spaans dus dan moet ik met mn kennis van 1 week maar wat in het spaans gokken. ‘No comprendo, no hablo español, soy de holanda’ zoiets. En toen gingen gister ook nog mensen in het Frans de weg vragen, pff.

Vrijdagavond kwamen wij tot de ontdekking dat Spanjaarden niet alleen laat eten, maar ook pas uitgaan als het ongeveer weer licht wordt geloof ik. We waren nogal moe en wilden niet te lang gaan, dus wij waren om half 11 op plaza mayor weer met de groep duitsers. Op plaza mayor waren 2 dingen gaande, die helemaal niks met elkaar te maken hadden; 1. Een demonstratie; een groep mensen (hippies) die op het plein hadden gekampeerd en die avond met megafoons dingen aan het verkondigen waren over van alles en nog wat. 2. Een groepje oude mensen deed Spaanse volksdansen, met castagnetten en alles. Was een heel raar gezicht die twee dingen naast elkaar te zien. We zijn toen even wat gaan drinken, maar overal was echt helemaal niemand. En de duitsers hadden besloten dat ze alleen nog maar Duits met elkaar spraken dus dat was vooral voor Megan erg sociaal. Toen hebben we maar besloten naar huis te gaan. We hoorden de volgende dag dat het ongeveer druk werd rond 2 uur..

Gister ben ik met Megan naar het zwembad gegaan (1 van de 6). Het was aardig bewolkt en het water is errug koud dus dat was iets minder geslaagd dan we gehoopt hadden. Gelukkig hebben we het voor elkaar gekregen toch nog te verbranden in 2 uur.. oeps.

Ook gister gingen we kijken of er mensen uit waren, maar het was een beetje hetzelfde verhaal als op vrijdag er was helemaal niemand aan het begin van de avond. Op het moment dat we bijna weer naar huis wilden gaan omdat het wel erg stil bleef op straat kwam er een grote groep piraten aanlopen. Piraten? Ja. Piraten. Er was een of ander vrijgezellen feest van een spaanse vent (hij was de papagaai) die met al zn vrienden verkleed als piraten uit waren gegaan. Het was echt hilarisch. Allemaal in hun beste engels (ongeveer drie zinnen) tegen ons praten en wij ons spaans meteen geoefend. Een van hen pakte elke keer zn mobiel erbij en ging dan op google translate dingen vertalen zoals. “Wij hebben een vrijgezellen feest”. “Wij zijn hele rustige mensen.” “Ik ben heel blij, want ik word papa.” “Dat is mijn broer.” Echt heel random, maar wel heel grappig. Toen we naar huis gingen was het eindelijk wat drukker overal. Dat wordt wel even aanpassen, want dit verlate ritme zit nog niet helemaal in mijn systeem.
Nog wat funfacts. 1) In de buurt van mijn huis zit een dierenwinkel die Isla Tortuga heet en ze verkopen er schildpadden (grote en hele schattige kleine die de hele tijd rondjes lopen in een vierkante bak op zoek naar de uitgang..), een slang, een vogelspin (laat ze alsjeblieft niet onstsnappen), gekko’s, roze onderwaterkikkers, eekhoorns en een vosje! Ik heb nog nooit gezien dat je ergens een vos kon kopen..
2) Mijn Japanse huisgenoot kan schijnbaar sushi maken, feestje!
Volgende week is een gewone schoolweek, maar de maandag daarna is het een nationale feestdag! Ik weet nog niet helemaal wat ze nou precies vieren, maar dat zal ik nog laten weten.

Echt superleuk al die reacties, ik werd er helemaal blij van! Laat me ook vooral weten wat voor gave dingen jullie allemaal aan het doen zijn! Liefs uit Salamanca

  • 07 Augustus 2011 - 15:11

    Raquel:

    Ziet er echt heel tof uit allemaal caca. Beter heb je mijn nummer aan die gingerbelgen gegeven!

  • 07 Augustus 2011 - 21:03

    Marianne:

    Ik heb weer zitten smullen! Heerlijk om je verhalen te lezen, alleen die vogelspin.... Dat van die sushi opent perspectieven... ga jij dat ook leren?

  • 08 Augustus 2011 - 08:12

    Chris Wouters:

    Hoi Anne Claire,

    Dat is wel even wat anders dan het GYM in R'dam. Laat naar school en natuurlijk ook met allerlei andere nationaliteiten.Je schrijft in ieder geval zo leuk dat je een hele goede promotor van Salamanca bent, wellicht nog beter voor het Salamancaanse uitgaansleven. Weten wij in ieder geval hoe t daar werkt en waar we naar toe moeten.
    Je wilde graag weten wat wij aan gave dingen doen...
    Yvonne en ik zijn zaterdag bij Ingeborg (klasgenoot van je vader en mij) in Amsterdam gaan eten. De gaypride boottocht was net afgelopen maar de stad kleurde nog steeds roze. Het etentje was stik gezellig met allemaal mensen die wel iets te vertellen hebben. Ik heb zelf inmiddels mijn bijzondere verrichtingen gehaald voor mijn motorrijbewijs. Yvonne/Anne wil straks achterop maar ik heb gezegd dat ik ga oefenen met eerst wat lichtere dames.
    Dat lokte een reactie uit van "over mijn lijk" dus ik vrees dat als jij nu eerst bij mij achter op de motor klimt in mot krijg met je moeder en mijn vrouw. Dat ga ik niet winnnen. Deze ochtend zouden we gaan wielrennen met ons cluppie maar de buienradar geeft weer eens stortregens aan. Tot nu toe is het droog..... maar de rit is afgezegd, watjes die fietsers van tegenwoordig.
    Wel knap van je om als t bewolkt is in twee uur toch te verbranden...
    Nog anderhalve week en dan gaan wij op vakantie, twee weekijes Friesland, huisje met een zeilbootje gehuurd. Als t weer meezit moet dat wel prima worden.
    Allez, veel succes met je Spaans en zo te lezen gaat het straks met Japans Duits en Russisch ook wel de goede kant op.
    Ik blijf je volgen

    Groetjes

    (ome)Chris

  • 08 Augustus 2011 - 12:15

    Frank:

    Strak verhaal weer meid! Zou alleen wat oppassen met de ongezouten mening - bijvoorbeeld over duitsers. Om ze tehebben en uit te spreken is verhelderend, we leven tenslotte in een vrije samenleving, maar pas op om ze zo in de digitale cloud te hangen. Ervaringen leren ons meer en meer dat er van alles in die cloud blijft hangen, dat later en volledig uit verband gerukt te pas en onpas kan worden gebruikt. Entonces..
    Zo begrijp ik van Marianne dat je ook alweer geleerd hebt om Sushi te maken van vogelspinnen... enne lichtere dames achterop de moterfiets bij Chris blijft hij maar mooi alleen van dromen.
    Is de afwasmachine al gemaakt?

    Liefs en VzVp!
    Grtz

  • 08 Augustus 2011 - 16:14

    Josephine:

    Hai Claire,
    grappig verhaal. Ook van die piraten. Hihi. Vandaag ging ik naar hockeykamp en Lise ook, Lise had een heel leuk groepje en ik niet zo, maar het was voor de rest wel leuk. Leuk om te horen dat het goed gaat.
    xxx Fien

  • 08 Augustus 2011 - 17:55

    (ome) Ben:

    Hoi Claire,
    Ik heb het al gezien: na december wordt het een studie waar je je schrijftalenten nog verder gaat uitwerken. Wat een talent! Tijden niet zo'n leuk verhaal gelezen. Ga zo door. Wii inmiddels met een nieuwe knalpijp (escape in het spaans) weer thuis gekomen. Eigenlijk erg leuk zo'n oponthoud 2geweldige spaanse steden leren kennen: Tordesillas en Burgos allebei

  • 08 Augustus 2011 - 17:58

    (ome) Ben:

    Erg leuk (ging ik weer door, verkeerde knopje aangeraakt, digibeet) groetjes, Ben

  • 08 Augustus 2011 - 19:17

    Ome Jos:

    Van je moeder de gouden tip gekregen om me aan te melden voor updates - dus heb gelijk je even je nieuwste escapes gelezen. Ja die Spanjolen gaan laat uit, vandaar die siesta in de middag! Veel plezier deze week - ik ben weer gewoon aan het werk :(

  • 08 Augustus 2011 - 21:12

    Oma:

    Lieve Anne Claire,
    wat ik me afvraag: geven de leraren les in Spaans of ook b.v. in 't Engels? Want anders lijkt 't me haast onmogelijk ze te volgen! Ik denk nu aan "mijn" lesmethodes van destijds, misschien krijgen jullie wel heel anders les!
    Genoten van je Piratenverhaal. Ik liep vorige week langs de Maliebaan en toen kwamen er een stuk of 4 van die opgeschoten knullen op scooters aan. Vlak voor ons op de achterwielen! Kittah durfde er niet langs, dus ik tegen haar praten. Ze is wel bang hè, dus ik vertellen dat ik haar nog niet zo lang heb en zo. Zegt de grootste ineens: vorige week is mijn poes dood gegaan, ze was 16. Kon ik natuurlijk met hem meevoelen en zeggen hoe erg ik 't vond. Zo'n stoere vent en zo'n klein hartje, ik was echt geroerd. Hij vond ook dat ik dapper was om 's avonds alleen te gaan lopen. Toen ik zei dat ik toch 2 waakhonden bij me had was 't hard lachen!
    Van die dierenwinkel word ik akelig, een vosje n.b. Enfin, ook ik weet dat Spanjaarden een ander idee hebben over 't houden van dieren dan wij. In 't algemeen dan, dat wel!
    Volgens mij is 't weer (bijna) droog, dus op naar de Maliebaan!
    Voor straks weltrusten (wen je al aan het ritme?) en een dikke kus van Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Salamanca

Anne Claire

Actief sinds 03 Aug. 2011
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 40946

Voorgaande reizen:

26 Maart 2012 - 20 Mei 2012

Peru

24 Februari 2012 - 26 Maart 2012

Costa Rica

01 Augustus 2011 - 17 December 2011

Salamanca

Landen bezocht: