No te pongas nerviosa - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van Anne Claire Berrens - WaarBenJij.nu No te pongas nerviosa - Reisverslag uit Puerto Viejo, Costa Rica van Anne Claire Berrens - WaarBenJij.nu

No te pongas nerviosa

Door: Anne Claire Berrens

Blijf op de hoogte en volg Anne Claire

13 Maart 2012 | Costa Rica, Puerto Viejo

Holaa,
Dus ik ben nog allemaal dingen vergeten te vertellen van de eerste week. Drie lokale vrienden gingen een avondje voor ons Costa Ricaans koken, dat was erg lekker en heel leuk dat ze dat wilden doen. Verder ben ik nog twee keer naar een strand wat verderop geweest daarvoor moet je door een stukje “jungle” lopen. Dat is een heel mooi strand, met hele grote golven in een baaitje. Vorige week had ik les van 2 tot 4 dus dat was niet zo fijn omdat ik dan alleen ’s ochtends dingen kon doen. De meeste dagen waren niet zo mooi vorige week, veel regen en een beetje grijs. Donderdag ging een vriendinnetje weer naar huis. Zij was hier al 3 maanden en kende dus alles en iedereen en was heel gezellig, dus dat was jammer. Daarbij kwam nog dat de twee andere meisjes waar ik het meest mee omga zijn verhuisd naar een appartementje met zijn tweeën. Dat is wel wat minder, want nu zie ik ze minder. Maar aan de andere kant kunnen we nu vaak bij hun in het appartementje zitten met een groepje. Op school is het nu anders want er zijn een paar leuke mensen weg en allemaal nieuwe mensen aangekomen. Opzich wel leuk, maar we zijn niet echt een groep meer.
Op vrijdagochtend heb ik surfles gehad van de buurman, die alle surflessen van de school doet. De zee was donderdag heel ruig dus ik vreesde voor vrijdagochtend, maar toen was het gelukkig beter en heb nog aardig kunnen surfen. En het voordeel met wat slechter weer is dat er dus bijna niemand in het water is en je niet de kans hebt om tegen 17 andere amateursurfers aan te knallen.
Zaterdag was een uitstapje naar Cahuita National Park. Dat is een nationaal park dat aan 1 kant een helemaal wordt omgeven door een prachtig wit strand en lichtblauwe zee. De bomen reiken ongeveer tot het water dus je loopt echt zo de jungle uit het strand op. We zijn in totaal 7 km gaan lopen door het park en hebben heel veel dieren gezien. Luiaarden, aapjes, een leguaan, slangen en te veel muggen om op te noemen. Halverwege zijn we gaan zwemmen op een heel mooi strandje en beetje wat gegeten en gedronken op onze handdoekjes. Daarna weer terug en helemaal moe in de bus naar huis een beetje slapen.
Ik slaap hier op een dorm dus dat is soms wel even lastig, vooral omdat iedereen op andere tijden op moet staan voor les of werk en op andere tijden naar bed gaat. Verder is het best uit te houden. Deze week hebben we veel in het appartementje gekookt en gegeten, maar de rest doet nog wel elke keer dat 1 iemand kookt en dat iedereen dan mee betaalt. Ook zijn we nog een paar keer uit eten gegaan, want ze kunnen wel lekker koken hier en met cocktail-happy-hours erbij is het ook zeker niet verkeerd.
Deze week heb ik van 10 tot 12 les. Dat betekent weer wat meer tijd om allemaal dingen te doen na school. Of.. gewoon op het strand liggen als het lekker weer is. Zo gaat het hele leven hier denk ik. Je kan hier iets doen, of.. je gaat gewoon naar het strand. Meestal kiezen ze hier dan voor optie 2. Mijn leraar is heel relaxed, daardoor soms te laat, maar wel heel prettig les hebben. “No te pongas nerviosa” zegt hij vaak; “Maak je niet druk”. Hij hoeft ook niet echt grammatica meer met mij door te nemen dus dan lezen we stukjes uit boeken of op de computer luisteren we naar muziek ofzo. Omdat hij steeds mijn Spaanse accent uit Spanje nadoet had ik gister besloten dat als hij iets in het Argentijnse accent zegt (daar kom hij vandaan) ik hem daar dan maar op ging wijzen. Nu staan we quitte.
Oh de fotos komen eraan, ook bij mijn vorige verslag zal ik er een paar bij zetten.

Heel veel liefs en Pura Vida!

Anne Claire

  • 13 Maart 2012 - 17:20

    Henja:

    ben ik nou de eerste ??!!
    volgens mij heb je het WEER naar je zin. Leuk hoor ! Wel jammer dat de mensen die je net een beetje leert kennen er weer vandoor gaan. Tsja, dat doe jij straks natuurlijk ook. Geniet ervan !
    XX Henja

  • 13 Maart 2012 - 21:29

    Marianne:

    Helemaal top zo n verslag, want ik was al lamg weet vergeten welke dieren je allemaal gezien had, ik kon alleen de luiaard nog herinneren, hetgeen oom Ben wel tekenend vond... Hebben de aapjes overigens je eten met rust gelaten. ?? Mooie foto' s !!! Groetjes uit Rotterdam, ook grijs, maar dan 11 graden!

  • 14 Maart 2012 - 16:03

    Oma:

    Lieve Anne Claire, heerlijk om te lezen dat je 't (weer) zo naar je zin hebt! En ik ben erg jaloers op je vanwege al die dieren. Zo anders dan hier! Ik kan er alleen 2 eekhoorntjes tegenover stellen en niet eens op een foto...
    Ga volgende week een andere camera kopen, de mijne heeft 't nu echt begeven. En gelukkig iemand gevonden die me wegwijs wil maken op/met zo'n digitale. Hoop dat 't lukt, want volgend weekend ga ik naar Yien-Hua: puppies (4) kijken! Hier ook nog steeds erg grijs weer; niet koud en wel droog, maar toch om somber van te worden/blijven. Gemiet dus van je strand!
    Veel liefs, Oma

  • 15 Maart 2012 - 09:24

    Frank:

    Vette fotos!!! jaloers!! Shenzen zit onder een grijze deken, maar niet koud of zo. Vandaag was de handove ceremony van de scheepswerf naar de Chinese eigenaar: LAchen: Veel bombarie, marsmuziek, die je anders alleen met nieuwjaarsconcert hoort speches, mooie meisjes op een rijtje en knalhard vuurwerk, daarna lunchen met heeel veel toasten en dan weer aan het werk van duwen en trekken om alles voor vertrek naar internationale wateren geregeld te krijgen op het moment. Loveyou en genieten maar - ouwe beachbomb/surfdude!

  • 17 Maart 2012 - 14:43

    Sophie:

    Ah Claire, ik vind het altijd echt zo leuk en super fijn om te horen hoe leuk je het daar hebt en hoe goed je meteen in die vriendengroepjes valt! Echt toppie meid! Gelukkig wist ik al dat je een erg sociaal meiseke bent he! Die foto's maken je verhaal wel echt heel erg af! Al die leuke diertjes en vooral dat abseilen en die Tarzanswing onderste boven vind ik echt geweldig! Echt te gaaf en heel stoer! Me so proud !! Blijf nog maar lekker grapjes maken met die leraar van jou! Dan ga ik nu zonder leraartje lekker leren, kei leuk! Ik was vanaf donderdag ziek, en nu nogsteeds een beetje en zit aan de antibiotica... Snel bellen? Geniet van je zon zee en strand he! en Surfseeee! lafjaa

  • 20 Maart 2012 - 13:59

    (ome) Ben:

    God wat heb jij toch een saai leven!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Puerto Viejo

Costa Rica

Recente Reisverslagen:

28 Maart 2012

Hace Mucho Tiempo

13 Maart 2012

No te pongas nerviosa

06 Maart 2012

!Pura Vida!
Anne Claire

Actief sinds 03 Aug. 2011
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 41001

Voorgaande reizen:

26 Maart 2012 - 20 Mei 2012

Peru

24 Februari 2012 - 26 Maart 2012

Costa Rica

01 Augustus 2011 - 17 December 2011

Salamanca

Landen bezocht: